Un altre món no fou possible

Palma amb mà esquerra / BITamines / Converses de cafè...

Tots els polítics són iguals... (En defensa de la Política)

toniroig | 13 Maig, 2006 20:35 | del.icio.us latafanera.cat meneame.net facebook.com politi.cat google.com twitter.com technorati.com

Fa estona ho vaig llegir i me'l vaig guardar. Crec que reflexa una part de la nostra realitat. És de Cuadernos de Pedagogia de maig de 2004. Ho volia compartir amb vosaltres. Com ho veis?

Comentaris

Jo Mateix

Si tu lo dices...

Jo Mateix | 15/05/2006, 17:06

Cerramos tema, al menos por mi parte. Esto es un poco reiterativo.
TONI ROIG

Al Senat hi ha llistes obertes...

TONI ROIG | 15/05/2006, 16:47

...i el resultat és el mateix que el de les llistes tancades del Congrès. No se quans electors de Palma acreditarien un coneixement acurat dels programes electorals de les diferents formacions i quans, amb coneixement de causa, podrien dir els pros i els contres de les 29 creus que posaríen per elegir el seu consisitori (29 escons multiplicant per 'n' opcions). Crec, 'jo mateix' que les coses no són tan blanques o tan negres...
Jo Mateix

Desde luego, no lo vemos igual

Jo Mateix | 15/05/2006, 14:48

Para empezar, no creo que afiliarse a un partido político suponga renunciar a parte alguna de la libertad personal, más bien al contrario, es una forma más de ejercerla. Por otra parte, insisto en que un ciudadano de a pie poco o nada tiene que decir acerca de si un partido presenta a tal o cual candidato a un puesto electo. Acceder a un buen puesto en una lista, si perteneces a un partido de los llamados grandes, garantiza tu presencia en una institución, y poco o nada puede hacer el ciudadano hasta ese momento. Mucho más con el sistema de listas cerradas,que si fueran abiertas, otra cosa sería y te daría la razón, pero no con listas cerradas. Ahí reside, en mi opinión, una de las principales causas del distanciamiento de los ciudadanos anónimos de la política: La sensación de que poco importa tu opinión. No te pido que te mojes, pero como mínimo, habrás de reconocer que en todas las listas electorales hay alguien que está allí no porque sea la mejor oferta de ese partido para los ciudadanos, sino en pago a otro tipo de razones: Personales algunas veces, partidistas en muchas otras, en clave de control interno la mayoria de ellas. Y si te parece, cerramos aqui el tema, que tampoco hay porque dar muchas vueltas más a un asunto que, en el fondo, es más que sabido. Saludos
TONI ROIG

Jo no ho veig així...

TONI ROIG | 15/05/2006, 12:48

...parles dels polítics com si la cosa no anàs amb tu. No som d'un altra planeta, som persones igual que tu que un dia, pels motius que sigui decidim comprometre'ns una mica més i, renunciant a una part de la nostra llibertat, ens afiliam a un partit polític; desprès, si els militants confien en nosaltres accedim, o no, a les institucions en funció del vot de la ciutadania. Per tant, la darrera paraula sempre la té la ciutadania. És molta la gent que se presenta i molt poca la elegida; jo no vull defugir cap responsabilitat però seguesc sostenint que sense una ciutadania amb compromisos cívics sòlids hi ha / hi haurà menys democràcia.
Jo Mateix

4 años???

Jo Mateix | 15/05/2006, 12:42

Perdona que te haga una pequeña rectificación: A los que se se puede cambiar cada cuatro años es a los gobernantes; a los políticos no. Esos solo cambian cuando su partido así lo desea, y teniendo en cuenta el nivel de democracia interna de todos, absolutamente todos los partidos, las posibilidades reales que un ciudadano tiene en el cambio de los politicos es igual a cero.
TONI ROIG

Josep Tarrés ho ha dit molt bé...

TONI ROIG | 15/05/2006, 11:57

...la meva única intencionalitat era fer notar allò de 'la paja en el ojo ajeno'. I, una altra cosa, 'Jo mateix', sobre 'la percepción social de la política y de los políticos' estam arreglats si la pauta l'ha de donar Marbella. A Espanya hi ha més de 8.000 ajuntaments i és injust, molt injust, tallar a tothom pel mateix patró. De totes maneres, crec que és interessant que, de tan en tant, parlem de 'polítics' encara que és més important, parlar sempre de 'Política'. Una darrera cosa, als polítics se'ns pot canviar cada quatre anys.
Jo Mateix

Me he perdido

Jo Mateix | 15/05/2006, 07:20

No se muy bien el objeto del ejercicio: Si se trata de argumentar que todos somos igual de chapuzas y corruptos, yo lo siento, pero me niego a identificarme con esa especie. ni a mi ni a multitud de personas honradas que conozco, trato y respeto. Si se trata de aclarar que los políticos no son más corruptos que otros profesionales, pues totalmente de acuerdo, salvo que en el caso de los políticos hay un agravante, y es que se supone que han sido elegidos para representarnos y defendernos, para garantizar nuestros derechos y trabajar en beneficio de todos. Si nos engañan, yo no los comparo con el médico que se va de vaciones a costa de un laboratorio, sino con el médico inepto, despreocupado por formarse, incapaz de atender a sus pacientes como toca y que pone en peligro su salud cada vez que se acerca a uno de ellos. Decir que todos los políticos son iguales es, además de extremadamente injusto, incierto. Decir que la política es una actividad noble es simplemente hilarante. Y no porque no lo sea, sino porque la percepción social de la política y de los políticos es radicalmente opuesta. ¿La culpa? Pues sobre todo de las Julianez Muñoces y demás chusma estilo marbellí, de los roldanes y demás sinverguenzas, pero también de todos aquellos políticos honrados que día a día son incapaces de hacernos ver a todos los demás la realidad de su honradez. Y la honradez, en este caso, no es abstenerse de llevarse a casa los folios del ayuntamiento, sino hacer que todos nos sintamos representados, defendidos, escuchados y queridos, siempre, no solo dos meses antes de las elecciones. Eso, si un día se consigue, hará comprender lo de la actividad noble para el cambio social, mientras, lamento decirlo, muchos seguiremos pensando que es más grave cobrar un sueldo de diputado y no pisar el parlamento que el hecho de que una enfermera se lleve a su casa una caja de compresas. Que le vamos a hacer, hasta en esto hay clases.
Josep Tarrés

Re: Tots els polítics són iguals... (En defensa de la Política)

Josep Tarrés | 13/05/2006, 23:05

Estic totalment d'acord amb tu, Toni. És com quan la gent condueix beguda i diu que hi ha accidents perquè la policia no fa prous controls. Com diuen els castellans: "Antes se ve la paja en el ojo ajeno que la viga en el propio"
TONI ROIG

Uns seran corruptes i els altres no

TONI ROIG | 13/05/2006, 21:42

Només vull reivindicar la Política com una activitat noble per al canvi social. Un projecte de progrés, de canvi, és difícil de dur endavant sense un compromí cívic personal: no podem pensar que s'han de tomar hotels però el nostre no; que a Palma hi ha massa cotxes quan utilitzam el nostre per anar al cap de cantó o quan deim que Palma està bruta i acabam de tirar un paper a terra... No sé si m'explic?.
Roberto

Pués eso

Roberto | 13/05/2006, 20:42

corruptos somos todos según este artículo, ¿no?
Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

Amb suport per a Gravatars
 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb